REGULAMIN REZERWACJI USŁUG NOCLEGOWYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ HOTEL BURSZTYNOWY PAŁAC
PRZEDMIOT REGULAMINU
- Niniejszy Regulamin określa rodzaj, zakres, warunki i zasady dokonywania, anulowania, zmiany i rozliczania rezerwacji w ramach świadczonej usługi drogą elektroniczną przez Hotel Bursztynowy Pałac Adrianna Angelard zwanego dalej Hotelem na rzecz Gościa (rozumianego zgodnie z definicją objętą treścią pkt 2 Regulaminu).
- Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 z dnia 24 czerwca 2017 z późn. zm.).
- Treść Regulaminu jest udostępniania każdemu nieodpłatnie.
- Regulamin jest dostępny w ramach systemu rezerwacji, na stronie internetowej Hotelu.
- Regulamin zostaje udostępniony w postaci pozwalającej na jego przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym toku czynności (w formacie dokumentu HTML). Na żądanie Gościa, Hotel prześle kopię regulaminu w formacie PDF na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej Gościa.
DEFINICJE
Następujące terminy użyte w Regulaminie będą miały znaczenie ustalone zgodnie z poniższymi definicjami:
- Gość – oznacza każdą osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, a która spełnia wymagania opisane w Regulaminie i korzysta z Usługi, w szczególności dokonuje albo anuluje rezerwację w Systemie;
- Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin, sporządzony i stosowany przez Hotel;
- Umowa – oznacza umowę świadczenia usługi rezerwacji pokoi, zawartą drogą elektroniczną, której przedmiotem jest świadczenie Usługi wskazanej w niniejszym Regulaminie;
- Usługa – oznacza usługę rezerwacji pokoi w Obiekcie, świadczoną drogą elektroniczną przez Hotel na rzecz Gościa, polegającą na dokonywaniu, zmianie, bądź anulowaniu rezerwacji wybranego pokoju/wybranych pokoi w Hotelu oraz umożliwieniu dokonania płatności za rezerwację. Szczegółowy opis Usługi obejmuje pkt 3 niniejszego Regulaminu;
- Hotel – oznacza firmę Araden Sp. z o.o., ul. Aleja Jana Pawła II 22, 00-133 Warszawa, NIP: 5252982212.
- Usługa świadczona drogą elektroniczną – wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2007 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2017.1907 z dnia 12 października 2017 r. z późn. zm.);
- System Teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2007 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2017.1907 z dnia 12 października 2017 r. z późn. zm.);
- System – System rezerwacji, będący własnością i obsługiwany przez Hotel, umożliwiający Gościowi dokonywanie, zmianę bądź anulowanie rezerwacji wybranego pokoju/wybranych pokoi w Hotelu oraz dokonywanie płatności z tytułu rezerwacji; rodzaj Systemu Teleinformatycznego;
- Środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną lub wiadomości tekstowe (sms).
RODZAJ I ZAKRES USŁUG
- Na zasadach wynikających z niniejszego Regulaminu, Hotel świadczy drogą elektroniczną usługę dokonywania, zmiany bądź anulowania rezerwacji wybranego pokoju/wybranych pokoi oraz usługę dokonywania płatności z tytułu rezerwacji.
- Warunkiem świadczenia Usługi jest:
- zapoznanie się z Regulaminem oraz akceptacja jego postanowień poprzez zaznaczenie stosownych pól w ramach formularza rezerwacyjnego w Systemie;
- złożenie poprzez zaznaczenie stosownych pól w ramach formularza rezerwacyjnego w Systemie oświadczenia o:
- prawdziwości danych przekazanych Hotelowi;
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Hotel danych
osobowych przekazanych w celu świadczenia Usługi; - przyjęciu do wiadomości faktu dobrowolności podania danych oraz prawach przysługujących na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. (Dz.U.2018poz. 1000);
- o wyborze płatności za rezerwację i ewentualnym wyborze faktury VAT, jeśli wymagają tego warunki cenowe Hotelu.
- Świadczenie Usługi możliwe jest wyłącznie po wypełnieniu formularza rezerwacyjnego w ramach Systemu oraz po akceptacji niniejszego Regulaminu i złożeniu oświadczeń, o których mowa w pkt 3.2.b. Regulaminu.
- Do korzystania z usług określonych w niniejszym Regulaminie, wymagane jest uzyskanie połączenia z siecią Internet oraz posiadanie czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
- Korzystanie z Usługi jest dobrowolne.
- Korzystanie z Usługi jest bezpłatne, przy czym może wiązać się z ponoszeniem przez Gościa kosztów wobec dostawcy sieci Internet, za co nie odpowiada Hotel.
REZERWACJA I JEJ ANULOWANIE
- Do korzystania z Usługi konieczne jest posiadanie unikalnego adresu poczty elektronicznej oraz wypełnienie formularza rezerwacji udostępnionego w ramach Systemu Hotelu.
- Rezerwacja przez Gościa obejmuje następujące kroki:
- wybór usług hotelowych świadczonych przez Hotel, w oparciu o podane w Systemie dane i informacje, w szczególności dostępność i cenę rezerwacji pokoju; podane w Systemie ceny są cenami brutto i obejmują wyłącznie usługi wskazane jako jej składniki;
- wprowadzenie przez Gościa wymaganych danych i informacji za pomocą formularza rezerwacji – w szczególności imienia i nazwiska, unikalnego adresu poczty elektronicznej e-mail oraz numeru telefonu – w ramach Systemu udostępnionego na stronie internetowej Hotelu;
- potwierdzenie przez Gościa zapoznania się i akceptacji Regulaminu oraz złożenie wymaganych oświadczeń. Niepotwierdzenie przez Klienta zapoznania się i akceptacji treści Regulaminu oraz niezłożenie wymaganych oświadczeń powoduje uniemożliwienie kontynuowania procedury rezerwacji;
- dokonanie płatności jeśli wymagają tego warunki cenowe Hotelu, na wybranych warunkach;
- po wpisaniu danych rezerwacyjnych i potwierdzeniu akceptacji Regulaminu, Gość otrzyma w sposób automatyczny na podany w toku rezerwacji adres poczty elektronicznej wiadomość obejmującą potwierdzenie rezerwacji wraz z warunkami płatności oraz zasadami jej zmiany bądź anulowania. Z momentem wysłania potwierdzenia, umowę rezerwacji uważa się za zawartą.
- Hotel zastrzega sobie prawo odmowy dokonania rezerwacji w przypadku braku wolnych pokoi. W takim przypadku, Gość otrzyma w sposób automatyczny na podany w toku rezerwacji adres poczty elektronicznej wiadomość o braku możliwości dokonania rezerwacji.
- Anulowanie rezerwacji przez Gościa obejmuje następujące kroki:
- Wysłanie maila na adres recepcja@bursztynowypalac.pl z nr rezerwacji, imieniem i nazwiskiem osoby na którą jest rezerwacja.
- Zmiana rezerwacji przez Gościa obejmuje następujące kroki:
- Wysłanie maila na adres recepcja@bursztynowypalac.pl z nr rezerwacji, imieniem i nazwiskiem osoby na którą jest rezerwacja oraz zmianami jakie Gość dokonuje.
- Warunki anulacji, określone są indywidualnie w każdej ofercie sprzedażowej, stosowna informacja umieszczona jest w opisie oferty „Warunki anulacji”.
- Koszty odwołania rezerwacji w ofercie bezzwrotnej – koszt wykupionego noclegu nie podlega zwrotowi.
OBOWIĄZKI HOTELU
- W związku ze świadczeniem Usługi opisanej w niniejszym Regulaminie, Hotel zobowiązany jest do:
- przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu;
- świadczenia Usługi z należytą starannością.
- W przypadku wystąpienia nieplanowanego braku dostępu do Usługi lub wskutek awarii uniemożliwiającej jej realizację, Hotel zobowiązany będzie do podjęcia z należytą starannością działań zmierzających do przywrócenia funkcjonalności Systemu. Hotel nie ponosi jednak odpowiedzialności za brak możliwości korzystania przez Gościa z Usługi oraz jakiekolwiek szkody Gościa spowodowanej brakiem dostępu do Systemu, awarią łączy telekomunikacyjnych, poza przypadkami gdy do takiego zdarzenia doszłoby z winy umyślnej Hotelu.
- Hotel zastrzega sobie prawo do zablokowania adresu poczty elektronicznej Gościa, który naruszył postanowienia niniejszego Regulaminu lub przepisy prawa.
- Hotel nie gwarantuje nieprzerwanego świadczenia Usługi. W szczególności Hotel nie ponosi odpowiedzialności za przerwę w świadczeniu Usługi spowodowaną przyczynami technicznymi, konserwacyjnymi wobec Systemu oraz leżącymi po stronie Gościa lub podmiotu trzeciego.
OBOWIĄZKI GOŚCIA
- W związku z korzystaniem z Usługi, Gość zobowiązany jest do:
- przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu;
- przestrzegania wszelkich przepisów prawa, dobrych obyczajów oraz powszechnie obowiązujących zasad korzystania z sieci internetowej;
- prawidłowego określenia danych Gościa, w tym w szczególności wymaganych w trakcie rezerwacji;
- niezwłocznego informowania Hotelu o wszelkich ewentualnych naruszeniach bezpieczeństwa i problemach związanych z funkcjonowaniem lub korzystaniem z Usługi;
- nieprowadzenia jakichkolwiek działań zagrażających bezpieczeństwu Systemu lub systemów komputerowych osób trzecich;
- niewykorzystywania Systemu bezpośrednio lub pośrednio do prowadzenia jakichkolwiek działań sprzecznych z prawem, dobrymi obyczajami zasadami korzystania z Internetu, lub naruszających prawa osób trzecich.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usługi wynikające z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych będących poza wpływem Hotelu.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z Usługi wynikający z błędów przy dokonaniu, zmianie bądź anulowaniu rezerwacji przez Gościa.
- Gość ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność na zasadach ryzyka za wszelkie skutki oraz szkody powstałe po stronie Gościa, Hotelu lub innej osoby, związane lub wynikające z następujących zdarzeń:
- naruszenia przez Gościa jakiegokolwiek postanowienia Regulaminu;
- niewłaściwego korzystania przez Gościa z Systemu, w szczególności korzystania z Systemu w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub instrukcjami przedstawionymi w ramach Regulaminu;
- braku zabezpieczenia systemów informatycznych Gościa.
- Hotel nie kontroluje, nie weryfikuje ani nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód wyrządzonych Gościowi lub osobie trzeciej w wyniku lub w związku z korzystaniem przez Gościa z Usługi, w szczególności Hotel nie odpowiada za szkody powstałe lub związane z:
- zniszczeniem, uszkodzeniem, przerwami w działaniu Usługi lub jakiegokolwiek oprogramowania wykorzystywanego przez Gościa;
- wprowadzeniem do systemu informatycznego Gościa jakiegokolwiek szkodliwego oprogramowania (np. wirusów) lub danych, w tym związanym ze zniszczeniem lub uszkodzeniem sprzętu lub oprogramowania Gościa.
- Hotel nie będzie ponosił odpowiedzialności z tytułu szkód wyrządzonych Gościowi w związku z wadami (usterkami) Systemu, brakiem działania lub niewłaściwym działaniem, awariami, w tym brakiem możliwości korzystania lub błędnym działaniem Usługi spowodowanym brakiem działania lub nieprawidłowym działaniem (np. wadą, awarią) Systemu lub jakiegokolwiek jego elementu.
- Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane siłą wyższą.
- Wyłączona zostaje odpowiedzialność Hotelu za szkodę w postaci utraconych korzyści Gościa.
- Przewidziane w Regulaminie wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności Hotelu nie mają zastosowania w przypadkach, w których ze względu na treść bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa nie jest możliwe wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności, w szczególności nie mają zastosowania do szkód wyrządzonych Gościowi umyślnie.
REKLAMACJE
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi należy składać listownie na adres siedziby Hotelu lub elektronicznie na adres poczty elektronicznej Hotelu. Reklamacja powinna zawierać następujące dane Gościa: imię, nazwisko, adres Gościa, adres poczty elektronicznej podany przy rezerwacji oraz opis problemu, jaki pojawił się w związku z korzystaniem z Usługi.
- Reklamacje będą rozpatrywane na zasadzie pierwszeństwa zgłoszenia do Hotelu, na warunkach opisanych powyżej.
- Hotel rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni roboczych od dnia jej otrzymania. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji, Hotel udzieli Gościowi odpowiedzi w sprawie reklamacji. Odpowiedź zostanie przesłana w takiej samej formie, w jakiej złożona została reklamacja na adres poczty elektronicznej podany przez niego w reklamacji lub adres korespondencyjny Gościa.
- W przypadku, gdyby informacje podane w reklamacji wymagałyby uzupełnienia, Hotel przed rozpatrzeniem reklamacji zwróci się do Gościa do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie na rozpatrzenie reklamacji. W takim przypadku, termin, o którym mowa w pkt. 8.4 powyżej biegnie od momentu otrzymania uzupełnionej reklamacji przez Hotel.
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Araden Sp. z o.o., ul. Aleja Jana Pawła II 22, 00-133 Warszawa, NIP: 5252982212 z którym można się skontaktować przez e-mail: recepcja@bursztynowypalac.pl
- Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do świadczenia Usługi.
- Gościowi, którego dane dotyczą, przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych, ich poprawienia lub wycofania w każdej chwili (wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed jej wycofaniem);
- żądania usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym);
- ograniczenia przetwarzania danych;
- przenoszenia danych (o ile jest to technicznie możliwe);
- wyrażenia sprzeciwu w przypadku stosowania zautomatyzowanego podejmowania decyzji (w tym profilowania);
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Przekazane przez Gościa dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
- marketingu, w tym przesyłania informacji handlowych na adres poczty elektronicznej, jeżeli Gość wyraził na to zgodę, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w procesie rezerwacji. Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych oraz przesyłanie informacji handlowej może być cofnięta poprzez kliknięcie odpowiedniego linku w otrzymanej wiadomości lub wysłane takiego zgłoszenia na adres e-mail Administratora;
- realizacji uzasadnionego interesu Administratora danych osobowych w szczególnych przypadkach na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO np. windykacji, czy monitorowania wizyjnego ruchu na terenie Hotelu.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są umowy zawarte pomiędzy Gościem a Hotelem oraz właściwe przepisy prawa krajowego i unijnego w ramach których dochodzi do przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe Gościa przechowywane będą maksymalnie przez okres wynikający z przepisów Ordynacji podatkowej, przepisów ustawy o rachunkowości i innych powszechnie obowiązujących przepisów.
- Dane osobowe Gościa nie będą przetwarzane poza obszarem EOG.
- Administrator może korzystać ze zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, do celów marketingowych oraz dostosowania oferty.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być także organy, instytucje oraz podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa, a także podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora danych (np. obsługa prawna, IT, marketingowa, księgowa oraz inne podmioty uczestniczące w realizacji Usługi).
- Administrator oświadcza, że stosuje środki organizacyjne i techniczne zapewniające bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Gościa nieprawdziwych lub błędnych danych, jeśli mimo dołożenia należytej staranności nie będzie możliwe nawiązanie kontaktu z Gościem.
ZAKAZ DZIAŁAŃ BEZPRAWNYCH
- Gość nie może korzystać z Usługi świadczonej przez Hotel w celach sprzecznych z przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami oraz powszechnie przyjętymi zasadami postępowania.
- Gość może korzystać z Usługi wyłącznie w sposób zgodny z jej przeznaczeniem i funkcjonalnością określoną w Regulaminie.
PŁATNOŚĆ
- Kliknięcie na przycisk KUPUJĘ I PŁACĘ po dodaniu produktów do koszyka oznacza złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
- Sklep przyjmuje płatności wyłącznie z góry poprzez:
- przelew bankowy na rachunek opisany przy składaniu zamówienia;
- konto PayPal;
- podanie danych karty kredytowej bądź debetowej operatorów Mastercard, Visa, Maestro, Diners Club lub American Express w odpowiednim formularzu, upoważniając Hotel do jej preautoryzacji i/lub obciążenia;
- skorzystanie z szybkiego przelewu pay-by-link za pośrednictwem operatora Przelewy24, Dotpay lub Tpay (transferuj.pl), zależnie od dostępności;
- podanie kodu BLIK.
- Wszystkie ceny podawane przez system teleinformatyczny Sklepu przy składaniu zamówienia są cenami brutto, o ile wyraźnie nie wskazano inaczej.
DOSTAWA I ZWROT
- Sklep nie pobiera od Klienta opłat kosztów dostawy, o ile nie zostanie wyraźnie wskazane inaczej. Wyłącznie w przypadku takiego wyraźnego wskazania koszty dostawy ponosi Klient.
- Klient ma prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od otrzymania zamówionej usługi lub towaru zgodnie z obowiązującymi przepisami, o ile:
- zamówione towary nie noszą śladów użytkowania i są w takim stanie, jak w momencie odebrania przez Klienta, w przypadku zakupu towarów
- nie została zamówiona usługa, której zamówienie wiąże się z natychmiastową jej realizacją, w przypadku zakupu usług, chyba, że wyraźnie wskazano inaczej
- W przypadku zamiaru dokonania zwrotu towaru bądź odstąpienia od zamówienia usługi prosimy o kontakt mailowy za pomocą formularza kontaktowego, pod adres recepcja@bursztynowypalac.pl lub telefoniczny pod numerem +48 (94) 316 12 27.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z chwilą opublikowania na stronie internetowej Hotelu i obowiązuje wobec rezerwacji dokonanych po dniu 2019-03-31.
- Hotel jest uprawniony do wprowadzenia zmian w postanowieniach Regulaminu w każdym czasie i zależnie od własnej decyzji. W szczególności, Hotel może dokonać zmiany postanowień niniejszego Regulaminu w przypadku:
- konieczności dostosowania Regulaminu do przepisów bezwzględnie obowiązujących lub do zmian przepisów prawa mających wpływ na treść Regulaminu;
- konieczności dostosowania Regulaminu do zalecenia, interpretacji, orzeczenia, postanowienia lub decyzji organu władzy publicznej lub orzeczenia sądowego, mającego wpływ na treść Regulaminu;
- rozbudowy lub zmiany funkcjonalności Systemu;
- wprowadzenia nowych Usług, zmiany zakresu lub charakteru Usług;
- zmiany warunków technicznych świadczenia Usług;
- zmiany zakresu działalności Hotelu.
- W granicach wyznaczonych przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, nieważność któregokolwiek z postanowień Regulaminu pozostaje bez wpływu na ważność pozostałych postanowień Regulaminu.
- Wszelkie spory powstałe na tle realizacji postanowień niniejszego Regulaminu, rozpatrywane będą przez sąd powszechny właściwy dla Hotelu. Postanowienie objęte treścią zdania poprzedzającego nie dotyczy umów zawieranych z Gośćmi będącymi konsumentami. W celu uchylenia ewentualnych wątpliwości, Hotel informuje, że w przypadku konsumentów w sporach, o których mowa w niniejszym ustępie, sądem właściwym jest sąd przewidziany w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony praw konsumentów.
Prawem właściwym jest prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 2017.459 z dnia 2 marca 2017 r. z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1907 z dnia 12 października 2017 r. z późn. zm.), a także ustawa z ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. (Dz.U.2018 poz. 1000);